Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl
search
  • Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl

Graaf Je Vrij | Bannan Games | Strategie Bordspel | Nl

€ 33,90
Inclusief belasting

Maak gereedschap, chanteer je gevangenen en wees de eerste gevangene die uit de gevangenis ontsnapt.

Aantal

Dig Your Way Out is een spel gemaakt door David Simide waarin je de rol speelt van een gevangene die probeert te ontsnappen uit de gevangenis. Wees de eerste gevangene die je gat graaft. Maak gereedschap met geborgen materialen, koop ze met sigaretten of pers ze af van andere spelers, het doel heiligt de middelen!

Het belangrijkste doel is om de vereiste tunnelpunten te bereiken (die kunnen veranderen afhankelijk van het aantal spelers) die de voortgang van je tunnel vertegenwoordigen.

Tijdens zijn beurt heeft een speler 2 acties die hij naar keuze kan besteden:

Zoeken: hij trekt het aantal zoekkaarten dat is aangegeven op de plaats waar hij zich bevindt

Bewegen: hij gooit met de dobbelsteen om te bepalen waar hij heen mag

Lid worden van een bende als hij de bijpassende accessoires heeft, en hun passieve buff krijgen

Crafting als hij de bijbehorende kaarten heeft

Een actiekaart spelen

Een andere gevangene afpersen (afpersing is verdeeld in 2 fasen:

Intimidatie waarbij de aanvallende speler het gereedschap noemt dat hij wil afpersen (een schop, een houweel of een lepel). De beoogde speler kan dan meewerken en het meteen geven, waarbij gevechten worden vermeden. Of verdedig zichzelf door gevechten te lanceren.

Gevechten: Om beurten spelen de twee spelers voor zich uit. Wapenkaarten vormen hun hand, te beginnen met de verdediger. Zodra een speler geen wapenkaart kan of wil spelen, verliest hij het gevecht.

Als de verdediger verliest, moet hij de aanvaller het gereedschap geven waar hij om vraagt. Als de verdediger deze kaart niet in de hand heeft of als de verliezer de aanvaller is, kiest de winnaar een willekeurig gekozen kaart uit de hand van de verliezer. De verliezer krijgt 1 pak slaag.

Sommige acties kunnen alleen op bepaalde locaties worden uitgevoerd:

cellenblok: graaf, leg één en slechts één gereedschapskaart (lepel, pikhouweel of schep uit je hand op je gevangenenbord. Je scoort meteen het aantal tunnelpunten dat op de kaart staat aangegeven.

recreatiegebied: Koop en verkoop, de lokale munteenheid is sigaretten.

ziekenboeg: Genees, verwijder 1 pak slaag. (Een speler met 1 pak slaag kan de vaartuigactie niet uitvoeren, een speler met 2 pak slaag kan noch het vaartuig noch de graafactie uitvoeren.)

cafetaria: steel een lepel.

Je weg naar buiten graven vereist dat je je permanent bewust bent van wat andere spelers in hun hand hebben. Zo weet u wie u moet afpersen en wie een bedreiging voor u vormt.

Hoewel het oppakken van gereedschap of wapens voor iedereen zichtbaar is, zijn er tal van manieren om te voorkomen dat andere gevangenen te opdringerig worden: actiekaarten, bendepassieven en vooral je achtergrondkaart.

Achtergrondkaarten zijn krachtige eenmalige vaardigheden, die het spel kunnen veranderen als ze op het juiste moment worden gebruikt. En dit geldt des te meer als je tot de betreffende bende behoort.

Datasheet

Speelduur
30 Min
Minimum Leeftijd
14+
Aantal spelers
2 - 6
Taal
Nederlands
Moeilijkheid (Max 5)
2.12

Specifieke referenties

ean13
3770003625612

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)