Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En
search
  • Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En
  • Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En
  • Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En
  • Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En
  • Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En

Mysterium | Libellud | Familie Bordspel | En

€ 41,90
Inclusief belasting

Word een paranormale en goddelijke spectrale visioenen om de moord op een rusteloze geest op te lossen.

Aantal

In de jaren twintig ontdekte de heer MacDowell, een begaafd astroloog, onmiddellijk een bovennatuurlijk wezen toen hij zijn nieuwe huis in Schotland binnenging. Hij verzamelde vooraanstaande mediums van zijn tijd voor een buitengewone seance, en ze hebben zeven uur om contact te maken met de geest en alle aanwijzingen te onderzoeken die het kan bieden om een ​​oud mysterie te ontrafelen.

Niet in staat om te praten, communiceert de geest met geheugenverlies met de mediums door middel van visioenen, die in het spel worden weergegeven door geïllustreerde kaarten. De mediums moeten de beelden ontcijferen om de geest te helpen herinneren hoe hij werd vermoord: wie heeft de misdaad gepleegd? Waar vond het plaats? Welk wapen veroorzaakte de dood? Hoe meer de mediums samenwerken en goed raden, hoe makkelijker het is om de juiste dader te pakken te krijgen.

In Mysterium, een herwerking van het spelsysteem dat aanwezig is in Tajemnicze Domostwo, neemt één speler de rol van geest op zich, terwijl alle anderen een medium vertegenwoordigen. Om de misdaad op te lossen, moet de geest eerst (met behulp van de mediums) alle verdachten terugroepen die op de nacht van de moord aanwezig waren. Een aantal verdachte-, locatie- en moordwapenkaarten worden op tafel gelegd en de geest wijst willekeurig een van deze kaarten toe aan een medium.

Elk uur (d.w.z. de beurt van het spel) geeft de geest een of meer visiekaarten open aan elk medium, waarbij ze hun hand opnieuw vullen tot zeven elke keer dat ze visiekaarten delen. Deze visiekaarten presenteren dromerige beelden aan de mediums, waarbij elk medium eerst moet afleiden welke verdachte overeenkomt met de ontvangen visiekaarten. Zodra de geest kaarten heeft overhandigd aan het laatste medium, starten ze een sandtimer van twee minuten. Zodra een medium zijn fiche op een verdachte heeft geplaatst, mogen ze ook helderziendheid fiches plaatsen op de gissingen van andere mediums om te laten zien of ze het eens of oneens zijn met die gissingen.

Nadat de tijd om is, onthult de geest aan elk medium of de gissingen correct waren of niet. Mediums die correct geraden hebben, gaan verder met het raden van de plaats van het misdrijf (en dan het moordwapen), terwijl degenen die hun visiekaarten niet hebben bewaard en het volgende uur nieuwe krijgen die overeenkomen met dezelfde verdachte. Zodra een medium de verdachte, de locatie en het wapen correct heeft geraden, verplaatsen ze hun fiche naar het epiloogbord en ontvangen ze één helderziendheidspunt voor elk uur dat nog op de klok staat. Ze kunnen nog steeds hun resterende helderziendheidsfiches gebruiken om extra punten te scoren.

Als een of meer mediums hun juiste verdachte, locatie en wapen niet kunnen identificeren voor het einde van het zevende uur, dan heeft de geest gefaald en verdwijnt, waardoor het mysterie onopgelost blijft. Als ze er echter allemaal in zijn geslaagd, heeft de geest genoeg van zijn geheugen teruggevonden om de boosdoener te identificeren.

Mediums groeperen vervolgens hun verdachte-, locatie- en wapenkaarten op tafel en plaatsen bij elke groep een nummer. De geest selecteert vervolgens een groep, plaatst het overeenkomende dadernummer met de afbeelding naar beneden op het epiloogbord, kiest drie visiekaarten - één voor de verdachte, één voor de locatie en één voor het wapen - en schudt deze kaarten vervolgens. Spelers die weinig helderziendheidspunten hebben behaald, draaien willekeurig één visiekaart om en stemmen vervolgens in het geheim op welke verdachte volgens hen schuldig is; spelers met meer punten draaien dan een tweede visiekaart om en stemmen; dan zien degenen met de meeste punten de laatste kaart en stemmen.

Als een meerderheid van de mediums de juiste verdachte heeft geïdentificeerd en de banden zijn verbroken door de stem van het meest helderziende medium, dan is de moordenaar geïdentificeerd en kan de geest nu vredig rusten. Zo niet, dan kun je het misschien nog een keer proberen...

Wat zit er in de doos?

  • De Geest
    • 1 Speelscherm
    • 18 Geestkaarten met Personages 
    • 18 Geestkaarten met Locaties
    • 18 Geestkaarten met Voorwerpen
    • 84 Visioenkaarten
    • 6 Geestfiches
    • 6 Daderfiches
    • 3 Kraaifiches
  • De Mediums
    • 6 Kaarthoezen
    • 6 Intuïtiepionnen
    • 36 Helderziendheidsfiches
    • 6 Helderziendheidsniveau Fiches
    • 18 Mediumkaarten met Personages
    • 18 Mediumkaarten met Locaties
    • 18 Mediumkaarten met Voorwerpen
  • Overige Spelonderdelen
    • 1 Klokbord (in elkaar te zetten)
    • 3 Vooruitgangsborden (personage, locatie en voorwerp)  
    • 1 Zandloper
    • 1 Helderziendheidsspoor en Vooruitgangsbord voor de Epiloog

Datasheet

Speelduur
42 Min
Minimum Leeftijd
10+
Aantal spelers
2 - 7
Taal
Engels
Moeilijkheid (Max 5)
1.91

Specifieke referenties

ean13
3558380029564

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)