The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
search
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En
  • The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En

The Magnificent | Aporta Games | Strategie Bordspel | En

€ 48,90
Inclusief belasting

Rekruteer geweldige artiesten om de meest magnifieke circusact ooit op te voeren!

Aantal

The Magnificent is een strak vormgegeven Eurogame van de makers van Santa Maria die zich afspeelt in een mystieke wereld die prachtig is geïllustreerd door de Franse kunstenaar Martin Mottet.

In het spel strijden spelers om het grootste publiek naar hun shows te trekken, met geweldige artiesten. Tijdens dit proces moet je je kamp uitbreiden door tegels in Tetris-stijl op je spelersbord te plaatsen, elementen verzamelen die nodig zijn voor de shows en optredens opzetten in je tenten.

Als je aan de beurt bent, pak je één dobbelsteen uit de voorraad. De waarde van de gekozen dobbelsteen is je kracht. Voeg daarbij de waarde van alle dobbelstenen van dezelfde kleur die je al hebt verzameld en gebruik deze kracht vervolgens om een van de drie hoofdacties uit te voeren: bouwen, reizen of uitvoeren. Hoe meer kracht je hebt, hoe beter de actie zal zijn, maar aan het einde van de ronde moet je - in munten - het totaal van je hoogst gewaardeerde dobbelsteenkleur betalen. Het nemen van dobbelstenen van dezelfde kleur zorgt dus voor betere acties, maar kost meer munten.

Nadat elke speler vier beurten heeft gespeeld, eindigt de ronde. Elke speler moet een van zijn circusdirecteurkaarten afleggen en punten scoren volgens zijn vereisten. Na drie ronden is het spel afgelopen en wint de speler die de meeste punten heeft verzameld.

In meer detail beginnen spelers het spel met vier circusdirecteurkaarten en een unieke trainertegel. Elke circusdirecteurkaart biedt een speciale vaardigheid (die wordt geactiveerd wanneer je er een dobbelsteen op plaatst) en een unieke scoremogelijkheid aan het einde van de ronde. Wanneer je een circusdirecteurkaart kiest om af te leggen en te scoren aan het einde van de ronde, moet je dus ook overwegen welke speciale vaardigheden je wilt behouden.

Naast je hoofdactie mag je trainers gebruiken op je persoonlijke unieke trainertegels of op gemeenschappelijke trainervakken op het speelbord voor verschillende voordelen.

Aan het einde van elke ronde kiezen de spelers, in volgorde van de hoogst gerangschikte prestaties van de spelers, een nieuwe circusdirecteurkaart en een trainertegel, waarmee ze nieuwe vaardigheden en scoremogelijkheden krijgen voor de volgende ronde.

Datasheet

Speelduur
60 - 90 Min
Minimum Leeftijd
14+
Aantal spelers
1 - 4
Taal
Engels
Moeilijkheid (Max 5)
3.14

Specifieke referenties

ean13
7090044370071
Commentaar (0)