![Scythe | Stonemaier Games | Strategie Bordspel | En Scythe | Stonemaier Games | Strategie Bordspel | En](https://boards2play.be/974-large_default/scythe-stonemaier-games-strategie-bordspel-en.jpg)
![Scythe | Stonemaier Games | Strategie Bordspel | En Scythe | Stonemaier Games | Strategie Bordspel | En](https://boards2play.be/974-large_default/scythe-stonemaier-games-strategie-bordspel-en.jpg)
Vijf facties strijden om dominantie in een door oorlog verscheurd, met mecha gevuld, dieselpunk Europa uit de jaren twintig.
Het is een tijd van onrust in het Europa van de jaren twintig. De as van de eerste grote oorlog verduistert nog steeds de sneeuw. De kapitalistische stadstaat die simpelweg bekend staat als "The Factory", die de oorlog aanwakkerde met zwaar gepantserde mechs, heeft zijn deuren gesloten en trekt de aandacht van verschillende nabijgelegen landen.
Scythe is een engine-building game die zich afspeelt in een alternatieve geschiedenis van 1920. Het is een tijd van landbouw en oorlog, gebroken harten en verroeste tandwielen, innovatie en moed. In Scythe vertegenwoordigt elke speler een personage uit een van de vijf facties van Oost-Europa die proberen hun fortuin te verdienen en het aandeel van hun factie in het land rond de mysterieuze Factory op te eisen. Spelers veroveren territorium, werven nieuwe rekruten, oogsten middelen, winnen dorpelingen, bouwen structuren en activeren monsterlijke mechs.
Elke speler begint het spel met verschillende middelen (kracht, munten, gevechtsinzicht en populariteit), een andere startlocatie en een verborgen doel. Startposities zijn speciaal gekalibreerd om bij te dragen aan het unieke karakter van elke factie en de asymmetrische aard van het spel (elke factie begint altijd op dezelfde plaats).
Scythe geeft spelers bijna volledige controle over hun lot. Afgezien van de individuele verborgen doelkaart van elke speler, zijn de enige elementen van geluk of variabiliteit "ontmoetingskaarten" die spelers zullen trekken als ze communiceren met de burgers van nieuw verkende landen. Elke ontmoetingskaart biedt de speler verschillende opties, waardoor ze het geluk van de trekking kunnen verminderen door hun selectie. Gevechten worden ook gedreven door keuzes, niet door geluk of willekeur.
Scythe gebruikt een gestroomlijnd actieselectiemechanisme (geen rondes of fasen) om de gameplay in een snel tempo te laten doorgaan en de downtime tussen beurten te verminderen. Hoewel er veel directe conflicten zijn voor spelers die ernaar zoeken, is er geen eliminatie van spelers.
Elk onderdeel van Scythe heeft een aspect van het bouwen van motoren. Spelers kunnen acties upgraden om efficiënter te worden, structuren bouwen die hun positie op de kaart verbeteren, nieuwe rekruten inschakelen om karaktervaardigheden te verbeteren, mechs activeren om tegenstanders ervan te weerhouden binnen te vallen, en hun grenzen uitbreiden om grotere soorten en hoeveelheden middelen te oogsten. Deze aspecten van het bouwen van de motor zorgen voor een gevoel van momentum en vooruitgang tijdens het spel. De volgorde waarin spelers hun engine verbeteren, draagt bij aan het unieke gevoel van elk spel, zelfs wanneer één factie meerdere keren wordt gespeeld.
Wat zit er in de doos?
Kaartformaten (voor hoezen; dit omvat alle kaarten, inclusief promo's):
Je bent misschien ook geïnteresseerd in