7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl
search
  • 7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl
  • 7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl
  • 7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl
  • 7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl
  • 7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl

7 Wonders Duel | Repos Production | Strategie Bordspel | Nl

€ 19,90
Inclusief belasting

Wetenschap? Leger? Wat ga jij opstellen om deze onderlinge versie van 7 Wonders te winnen?

Aantal

In veel opzichten lijkt 7 Wonders Duel op het moederspel 7 Wonders, aangezien spelers gedurende drie leeftijden kaarten verwerven die middelen verschaffen of hun militaire of wetenschappelijke ontwikkeling bevorderen om een beschaving te ontwikkelen en wonderen te voltooien.

Wat anders is aan 7 Wonders Duel, is dat, zoals de titel suggereert, het spel uitsluitend voor twee spelers is, waarbij de spelers niet tegelijkertijd kaarten uit handen van kaarten trekken, maar uit een weergave van gesloten en open kaarten die bij de begin van een ronde. Een speler kan alleen een kaart pakken als deze niet door andere wordt gedekt, dus timing speelt een rol, evenals bonusbewegingen waarmee je onmiddellijk een tweede kaart kunt nemen. Net als in het originele spel kan elke kaart die je verkrijgt, worden gebouwd, weggegooid voor munten of worden gebruikt om een wonder te bouwen.

Elke speler begint met vier wonderkaarten en de constructie van een wonder geeft de eigenaar een speciale vaardigheid. Er kunnen echter maar zeven wonderen worden gebouwd, dus één speler komt te kort.

Spelers kunnen op elk moment middelen kopen bij de bank, of ze kunnen tijdens het spel kaarten krijgen die hen voorzien van middelen voor toekomstig bouwen; naarmate je middelen verwerft, stijgen de kosten voor die specifieke middelen voor je tegenstander, wat je dominantie op dit gebied vertegenwoordigt.

Een speler kan 7 Wonders Duel op drie manieren winnen: elke keer dat je een militaire kaart verkrijgt, verplaats je de militaire marker naar de hoofdstad van je tegenstander, waardoor je een bonus krijgt op bepaalde posities; als je het kapitaal van de tegenstander bereikt, win je het spel onmiddellijk; evenzo, als u zes van de zeven verschillende wetenschappelijke symbolen verkrijgt, bereikt u wetenschappelijke dominantie en wint u onmiddellijk; als geen van deze situaties zich voordoet, wint de speler met de meeste punten aan het einde van het spel.

Datasheet

Speelduur
30 Min
Minimum Leeftijd
10+
Aantal spelers
2
Taal
Nederlands
Moeilijkheid (Max 5)
2.22

Specifieke referenties

ean13
5425016922699

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)