Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De
search
  • Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De
  • Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De
  • Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De
  • Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De
  • Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De
  • Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De

Rush Out! | Sit Down! | Familie Bordspel | Nl En Fr De

€ 29,50
Inclusief belasting

Helden proberen uit de kerker te ontsnappen terwijl de tovenaar zijn magie gebruikt om ze tegen te houden.

Aantal

Het was veel te gemakkelijk om deze donkere kerker binnen te gaan, veel te gemakkelijk... de enige manier om te overleven is door de uitgang te verlaten.

Haast je! is een asymmetrisch en hectisch spel voor 3-5 spelers, met 2-4 helden die proberen te ontsnappen terwijl de tovenaar toverspreuken tegen hen uitspreekt. Iedereen speelt tegelijkertijd, waarbij elk "team" dobbelstenen gooit en opnieuw gooit (drie per held en vijf voor de tovenaar) om kaarten te voltooien. Elke speler kan dobbelstenen op slechts één kaart tegelijk plaatsen, en elke beproevingskaart aan de kant van de held kan door maximaal twee personen worden voltooid. Zodra een kaart alle symbolen bedekt heeft, voer je het effect uit (in het geval van de tovenaar) en trek je een nieuwe kaart. Het eerste "team" dat de laatste kaart van hun kaartspel trekt, wint.

Het spel is eerst opgedeeld in trainingen, gevolgd door scenario's. Elke keer dat je verder komt in de regels, word je uitgenodigd om het spel te spelen voordat je verder gaat, dus leer je stap voor stap de volgende regels (die vaak nieuwe kaarten toevoegen aan decks):

Wanneer de tovenaar specifieke kaarten voltooit, kunnen ze een of alle dobbelstenen van de helden verwijderen van een kaart die ze proberen te voltooien.

Door dracologie-spreuken te voltooien, kan de tovenaar een drakenpion naar een kaart aan de heldenkant van het bord verplaatsen. Helden kunnen deze kaart niet uit het spel verwijderen, maar kunnen wel op andere kaarten spelen en ze verwijderen; door wilds op hun dobbelstenen te gebruiken, kunnen de helden de draak terugduwen. Als de draak helemaal op het heldendek komt, wint de tovenaar het spel.

Door specifieke spreukkaarten te voltooien, kan de tovenaar een held verbieden een bepaald symbool te gebruiken, hoewel deze beperking onder bepaalde omstandigheden door de held kan worden opgeheven.

Door kaarten te voltooien, kunnen helden ervaring opdoen en kunnen ze deze ervaring gebruiken om hun wild-symbolen effectiever te maken. (Voor elke held is normaal gesproken een gegooide joker op een dobbelsteen gelijk aan een specifiek symbool, maar deze ervaring geeft je opties).

De tovenaar kan helden beschadigen, waardoor ze zichzelf moeten genezen - mogelijk met de hulp van hun vrienden - voordat ze kunnen proberen om beproevingskaarten te voltooien.

Haast je! omvat een half dozijn scenario's buiten de trainingsspellen, en elk scenario wordt gespeeld als een best-of-three reeks spellen.

Wat zit er in de doos?

  • 1 spelregels
  • 17 dobbelstenen: 12 heldendobbelstenen (3 groen, 3 bruin, 3 blauw, 3 wit) + 5 tovenaarsdobbelstenen (zwart)
  • 94 kaarten: 47 spreukkaarten + 29 beproevingskaarten + 10 uitrustingskaarten + 8 rolkaarten
  • 1 speelbord
  • 1 houten drakenpion
  • 31 kartonnen onderdelen

Datasheet

Speelduur
30 Min
Minimum Leeftijd
8+
Aantal spelers
3 - 5
Taal
Duits
Engels
Frans
Nederlands
Moeilijkheid (Max 5)
1.33
Spelmechanisme
Dobbelstenen Rollen
Real-Time

Specifieke referenties

ean13
0650414288381

Downloaden

Rush Out!

Spelregels nederlands

Downloaden (18.52MB)

Rush Out!

Spelregels Italiaans

Downloaden (18.11MB)

Rush Out!

Rush Out! Print & Play

Downloaden (42.95MB)

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)