Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
search
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl
  • Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl

Witchstone | 999 Games | Strategie Bordspel | Nl

€ 45,90
Inclusief belasting

Gebruik je ketel verstandig om acties te vermenigvuldigen, want hoe meer je doet, hoe beter.

Aantal

Als gevestigde vertegenwoordigers van je gilde verzamel je je rond een oude heilige steen, waarvan de betekenis en magische krachten alleen bekend zijn bij adepten. Elke speler bezet een van de vier torens rond de Witchstone en begint vanaf daar. Maak je magische spreuken met behulp van je ketel en leg een netwerk van magische energie rond de steen. Stuur je heksen op pad, schep de magische kristallen uit de ketel, gebruik het pentagram en de toverstaf en houd de profetierollen in de gaten om de overwinning te verzekeren.

Niet alle opties zijn altijd voor u beschikbaar. Alleen als je slim je kansen benut, heb je de kans om de meeste overwinningspunten te verzamelen over de elf ronden en daarmee Witchstone te winnen.

Elke speler in het spel heeft een persoonlijke ketel met zeven kristallen en zes voorgedrukte magische pictogrammen, en ze delen een groter spelbord met een kristallen bol die het hele landschap laat zien. Elke speler heeft een set van vijftien dominotegels, waarbij elke helft van de domino een zeshoek is; elke domino toont twee verschillende magische pictogrammen van de zes die in het spel worden gebruikt.

Tijdens een beurt plaats je een van de vijf openliggende dominostenen in je voorraad op je ketel, waarna je de actie uitvoert die hoort bij elk pictogram dat op die dominosteen is afgebeeld; als het icoon grenst aan andere dominostenen met hetzelfde icoon (of het overeenkomende voorgedrukte icoon), dan kun je die actie net zo vaak uitvoeren als het aantal iconen in dat cluster. U moet het eerste type actie volledig voltooien voordat u de tweede actie uitvoert. Met deze acties kunt u:

Gebruik energie om je starttoren te verbinden met andere locaties op het spelbord en scoor 1, 3 of 6 punten, afhankelijk van de lengte van de verbinding.

Plaats heksen naast je starttoren op het speelbord of verplaats ze over je energienetwerk naar andere locaties. Terwijl je dit doet, verdien je punten en mogelijk extra acties om dezelfde beurt te gebruiken.

Verplaats je fiche rond een pentagram om punten te verzamelen en bonustegels te krijgen; je kunt deze tegels onmiddellijk gebruiken voor acties of ze in je ketel plaatsen om toekomstige plaatsing van tegels waardevoller te maken.

Verplaats de kristallen in je ketel, om ruimte te maken voor toekomstige plaatsing van tegels of om bonusacties te krijgen door het kristal volledig uit te werpen.

Ga verder met een toverstaf om punten te verdienen en extra acties uit te voeren, waarbij de acties worden verdubbeld als je momenteel de meest geavanceerde speler op de toverstaf bent.

Claim rolkaarten die toekomstige acties stimuleren of verdien bonuspunten aan het einde van het spel, afhankelijk van hoe goed je de afgebeelde profetie hebt voltooid.

Nadat elke speler elf beurten heeft voltooid - wat gelijk kan zijn aan 40-60 acties, afhankelijk van hoe goed je je ketel hebt gebruikt - eindigt het spel en tellen spelers hun punten van profetieën en andere verzamelde scoremarkeringen om te zien wie de hoogste score heeft.

Datasheet

Speelduur
60 - 90 Min
Minimum Leeftijd
12+
Aantal spelers
2 - 4
Taal
Nederlands
Moeilijkheid (Max 5)
2.74

Specifieke referenties

ean13
8720289472207

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)