Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En
search
  • Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En
  • Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En
  • Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En
  • Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En
  • Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En

Twilight Imperium Fourth Edition | Fantasy Flight Games | Strategie Bordspel | En

€ 167,70
Inclusief belasting

Bouw een intergalactisch rijk op door middel van handel, onderzoek, verovering en grootse politiek.

Aantal

Twilight Imperium (vierde editie) is een spel van galactische verovering waarin drie tot zes spelers de rol aannemen van een van de zeventien facties die strijden om galactische overheersing door middel van militaire macht, politiek manoeuvreren en economisch onderhandelen. Elke factie biedt een compleet andere speelervaring, van de wormgat-hoppende Ghosts of Creuss tot de Emiraten van Hacan, meesters in handel en economie. Deze zeventien rassen krijgen vele wegen naar de overwinning aangeboden, maar er mag er maar één op de troon van Mectol Rex zitten als de nieuwe meesters van de melkweg.

Geen twee games van Twilight Imperium zijn ooit identiek. Aan het begin van elk galactisch tijdperk is het spelbord uniek en strategisch geconstrueerd met 51 melkwegtegels die alles bevatten, van weelderige nieuwe planeten en supernova's tot asteroïde velden en zwaartekrachtkloven. Spelers krijgen een hand van deze tegels en creëren om de beurt de melkweg rond Mectol Rex, de hoofdplaneet in het midden van het bord. Een ionenstorm kan ervoor zorgen dat je race niet door de melkweg gaat, terwijl een toevallig geplaatste zwaartekrachtsbreuk je kan beschermen tegen je naaste vijanden. De melkweg is van jou om zowel te creëren als te domineren.

Een ronde van Twilight Imperium begint met spelers die een van de acht strategiekaarten selecteren die zowel de spelersvolgorde bepalen als hun eigenaar een unieke strategische actie voor die ronde geven. Deze kunnen van alles doen, van het verstrekken van extra opdrachtfiches tot het toestaan ​​van een speler om de handel in de melkweg te controleren. Nadat deze rollen zijn geselecteerd, verplaatsen spelers om de beurt hun vloten van systeem naar systeem, claimen ze nieuwe planeten voor hun rijk en voeren ze oorlog en handel met andere facties. Aan het einde van een beurt komen spelers samen in een grote raad om nieuwe wetten en agenda's goed te keuren, waardoor het spel op onvoorspelbare manieren wordt opgeschud.

Nadat elke speler zijn beurt heeft gepasseerd, gaan spelers omhoog op het overwinningsspoor door te controleren of ze tijdens de beurt doelen hebben bereikt en deze te scoren. Doelstellingen worden bepaald door aan het begin van elk spel tien openbare doelkaarten op te stellen en deze vervolgens bij elke ronde geleidelijk te onthullen. Elke speler kiest aan het begin van het spel ook tussen twee willekeurige geheime doelen, waardoor alleen de houder van dat doel overwinningspunten kan behalen. Deze doelstellingen kunnen van alles zijn, van het onderzoeken van nieuwe technologieën tot het overnemen van het huissysteem van uw buren. Aan het einde van elke beurt kan een speler één openbaar doel en één geheim doel claimen. Naarmate het spel vordert, worden meer van deze doelen onthuld en worden er meer geheime doelen uitgedeeld, waardoor spelers tijdens het spel dynamisch wisselende doelen krijgen. Het spel gaat door totdat een speler tien overwinningspunten bereikt.

Wat zit er in de doos?

  • 17 factiebladen
  • 6 opdrachtbladen
  • 51 systeemtegels
  • 354 kunststof eenheden
  • 8 Strategiekaarten
  • 8 tienzijdige dobbelstenen
  • 1 overwinningspuntenspoor
  • 59 planeetkaarten
  • 40 doelkaarten
  • 80 actiekaarten
  • 50 agendakaarten
  • 41 promessekaarten
  • 1 Sprekertoken
  • 122 Technologiekaarten
  • 62 Unit Upgrade Technology-kaarten
  • 2 Creuss Alpha/Beta Wormhole-tokens
  • 1 Naalu "0"-token
  • 1 Bewaarderstoken
  • 2 Nekro X/Y Assimulator-tokens
  • 272 opdrachttokens
  • 289 controletokens
  • 48 handelsgoederen en goederentokens
  • 49 infanteriefiches
  • 49 Fighter-tokens

Datasheet

Speelduur
240 - 480 Min
Minimum Leeftijd
14+
Aantal spelers
3 - 6
Taal
Engels
Moeilijkheid (Max 5)
4.28

Specifieke referenties

ean13
841333103729

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)