Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl
search
  • Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl
  • Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl
  • Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl
  • Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl
  • Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl

Patchwork | 999 Games | Familie Bordspel | Nl

€ 20,20
Inclusief belasting

Maak een quilt samen en laat geen gaten achter om de knopenmeester te worden.

Aantal

In Patchwork strijden twee spelers om de meest esthetische (en hoogst scorende) patchwork-quilt op een persoonlijk 9x9-spelbord te bouwen. Om te beginnen met spelen, leg je alle patches willekeurig in een cirkel en plaats je een marker direct met de klok mee van de 2-1 patch. Elke speler neemt vijf knoppen - de valuta / punten in het spel - en iemand wordt gekozen als startspeler.

Tijdens een beurt koopt een speler een van de drie stukken die met de klok mee op de spoel staan of passen. Om een patch te kopen, betaal je de kosten in knoppen die op de patch worden weergegeven, verplaats je de spoel naar de locatie van die patch in de cirkel, voeg je de patch toe aan je spelbord en verplaats je je tijdfiche op het tijdspoor een aantal velden gelijk aan de tijd die op de patch wordt weergegeven. Je bent vrij om de patch overal op je bord te plaatsen, zonder andere patches te overlappen, maar je wilt de dingen waarschijnlijk zo strak mogelijk in elkaar passen. Als jouw tijdfiche achter of bovenop de tijdfiche van de andere speler ligt, speel je nog een beurt; anders gaat de tegenstander nu. In plaats van een patch te kopen, kunt u ervoor kiezen om te slagen; om dit te doen, verplaats je je tijdfiche naar het veld direct voor het tijdfiche van de tegenstander en pak je een knop van de bank voor elk veld dat je verplaatst hebt.

Naast knopkosten en tijdkosten, heeft elke patch ook 0-3 knoppen, en als je je tijdfiche voorbij een knop op het tijdspoor beweegt, verdien je "knopinkomsten": som het aantal knoppen op dat op je persoonlijke spelbord, pak dan zoveel knoppen van de bank.

Bovendien toont het tijdspoor vijf 1x1-vlakken, en tijdens het instellen plaats je vijf echte 1x1-vlakken op deze velden. Degene die als eerste een veld op het tijdspoor passeert, claimt dit veld en legt het meteen op zijn spelbord.

Bovendien verdient de eerste speler die een vierkant van 7x7 op zijn speelbord volledig heeft ingevuld een bonustegel ter waarde van 7 extra punten aan het einde van het spel. (Natuurlijk gebeurt dit niet in elk spel.)

Wanneer een speler een actie uitvoert waardoor zijn tijdfiche naar het centrale vak van het tijdspoor wordt verplaatst, ontvangt hij een laatste knopinkomsten van de bank. Zodra beide spelers in het midden staan, is het spel afgelopen en vindt er een score plaats. Elke speler scoort één punt per knop in zijn bezit en verliest vervolgens twee punten voor elk leeg vakje op zijn speelbord. Scores kunnen negatief zijn. De speler met de meeste punten wint.

Datasheet

Speelduur
30 Min
Minimum Leeftijd
8+
Aantal spelers
2
Taal
Nederlands
Moeilijkheid (Max 5)
1.61

Specifieke referenties

ean13
8717249200291
Commentaar (0)