Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl
search
  • Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl
  • Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl
  • Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl
  • Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl
  • Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl

Codenames Duet XXL | White Goblin Games | Familie Bordspel | Nl

€ 34,90
Inclusief belasting

Wissel gecodeerde aanwijzingen van één woord uit met je partner en probeer specifieke woordkaarten te identificeren.

Aantal

Codenames Duet behoudt de basiselementen van Codenames - geef aanwijzingen van één woord om te proberen iemand uw agenten te laten identificeren tussen degenen die op tafel liggen - maar nu werk je samen als een team om al je agenten te vinden. (Waarom u niet al weet wie uw agenten zijn, is een vraag waar de onderzoekers van het Congres u later over zullen vertellen!)

Leg 25 woordkaarten in een raster van 5×5 om het spel op te zetten. Plaats een sleutelkaart in de houder zodat elke speler één kant van de kaart kan zien. Elke speler ziet een raster van 5×5 op de kaart, met negen van de vierkanten groen gekleurd (vertegenwoordigen uw agenten) en drie vierkanten zwart gekleurd (vertegenwoordigen huurmoordenaars). Drie van de negen vierkanten aan elke kant zijn ook groen aan de andere kant, één moordenaar is aan beide kanten zwart, één is groen aan de andere kant en de ander is een onschuldige omstander aan de andere kant.

Gezamenlijk moet je alle vijftien agenten onthullen - zonder een huurmoordenaar te onthullen - voordat de tijd om is om het spel te winnen. Elke speler kan besluiten om de eerste aanwijzing van één woord aan de andere speler te geven, samen met een nummer. Degene die de aanwijzing ontvangt, plaatst een vinger op een kaart om die agent te identificeren. Als ze correct zijn, kunnen ze proberen een andere te identificeren. Als ze een omstander identificeren, eindigt hun raadtijd. Als ze een huurmoordenaar identificeren, verliezen jullie allebei! In tegenstelling tot gewone codenamen kunnen ze blijven raden zolang ze elke keer een agent blijven identificeren; dit is handig om terug te gaan naar eerdere aanwijzingen en degene te vinden die ze eerder hebben gemist. Nadat de eerste aanwijzing is gegeven, geven de spelers beurtelings aanwijzingen.

Wat zit er in de doos?

  • 15 Groene Spion-kaarten
  • 100 Dubbelzijdige Duet-sleutelkaarten
  • 11 Tijdfiches
  • 1 Huurmoordenaar-kaart
  • 1 Missieblok
  • 1 Kaarthouder
  • 1 Spelregels
  • 200 Kaarten met 400 Woorden

Datasheet

Speelduur
15 Min
Minimum Leeftijd
10+
Aantal spelers
2
Taal
Nederlands
Moeilijkheid (Max 5)
1.37
Spelmechanisme
Beperkte Communicatie
Coöperatief
Deductie
Push Your Luck
Spelontwerper
Scot Eaton
Vlaada Chvátil
Spelillustrator
Tomáš Kučerovský

Specifieke referenties

ean13
8718026303655

Je bent misschien ook geïnteresseerd in

Commentaar (0)